Франко Ферруччи0.0 Chi parla è Dio, che racconta di come ha creato il mondo, dei tanti incontri con personaggi fondamentali della storia dell'umanità, da Eraclito e Budda a Mosè e Cristo, fino ad arrivare ai poeti e pensatori dell'età moderna. Questo Dio narrante è un personaggio indimenticabile, onnipotente eppure pasticcione e smemorato, solitario e vulnerabile, mai davvero compreso dalle sue creature più amate. Ecco così le discussioni con i filosofi presocratici e le liti con Mosè, ecco l'amore per una donna bellissima che diventerà secoli dopo Maria, ecco le guerre e le incomprensioni, un senso assoluto di impotenza divina e divina voglia di dare felicità.
Грэм Свифт3.7 "Земля воды", самый известный роман "букеровского" лауреата Грэма Свифта, сочетает элементы готической семейной саги, детектива, философского размышления о смысле истории и природе.
Биография учителя, которому грозит сокращение и "отходная" речь которого составляет внешний уровень романа, на многих уровнях перекликается с двухвековой историей его рода, также полной драматизма и кровавого безумия поистине фолкнеровских масштабов...
Жозе Сарамаго4.0 "Год смерти Рикардо Рейса" - роман, ставший, подобно "Волхву" Фаулза, культовым для европейской литературы. Это великолепная игра, поскольку даже в самой Португалии далеко не всем известно, что никакого Рикардо Рейса в действительности не было, что это один из гетеронимов великого португальского поэта Фернандо Пессоа. Сарамаго устраивает "встречу" Творца и Творения, которая происходит на фоне бурных событий 1936 года...
Книга снабжена подробным предисловием, примечаниями и стихотворным приложением.
Жан Леви0.0 In third century B.C. Ch'in, as that alien world is depicted in this extraordinary feat of scholarship and imaginative representation, modes of behavior were exotic, at least from a modern vantage point. A malicious courtier induces the susceptible prince to decapitate a loyal official, then throws his body to the fishes, leaving his eyes for the birds to peck.
Another "honest subject of the state" is made mincemeat of, pickled and sold in the marketplace. A knight-errant admires the hands of a ravishing lutist and is presented with them, exquisitely boxed.
In the afterword, Levi insists that this is neither a work of history nor a historical novel, as it portrays no "characters" in any dramatic or conventional sense. It is a really a "political fable" based on historical documents concerning the turbulent, war-torn period out of which the First Empire emerged. As such, Levi projects with a fine hand events that left permanent impressions on Chinese history, culture, religion, manners and mind-sets. description courtesy of Publishers Weekly